BINE ATI VENIT!

duminică, 10 ianuarie 2010

Apendice la poezia : Mi-e dooor....(Parodie)



<<"Apendice"...al fratelui meu, Dan Doboşeriu la “Poezie naiva”!>>

Aş vrea...(Parodie?!)

...Din sân să-mi cadă mămăliga,
Urcîndu-mă-n copaci după diverse poame,
S-o regăsesc apoi, cu săpăliga,
Gustată de furnici şi plină ochi de scame!

Cu lingura de lemn , în parte dînd untura,
Cătînd într-un borcan cîrnaţi şi carne macră...
Eu sunt convins : cu ceapă verde tochitura
Era mîncarea cea mai ...sacră!

Pe plita încinsă turte eu să coc,
Să le mănînc cu ceapă şi slănină.
Nu s-au văzut niciunde, in alt loc,
Astfel bucate de pomină!

Să-mi cumpăr un balon ,un fâş şi -o bască,
Să-mi împletească mama nişte mănuşi de lână,
In mintea mea din nou să incolţească ,
Mindria omului cu ceas la mână!...

Să merg cu vaca -n "Şipoţel",
Ori in "Ceir",... să pască...
Să dau tain la cîte-un miel
Sperând , de Paşti ca el să crească!

Sa fiu răcit ,să-mi pun ventuze,
Să-mi facă mama câte-o frecţie,
Să-mi dau cu strugurel pe buze,
Moasa comunala să-mi faca o injectie!

Să dorm iar dupa sobă -odihnă absolută,
Doar lapte de la iapă să -mi prescrie un vraci
Şi sânge de găina neagră,cu apa neincepută,
O babă să mă ungă, cu mana de la vaci.



Şi cruce făcând mama ,cărbuni din jar să-mi stingă,
Blestem pe întorsi-la tâtă,să -ndruge neîntrerupt,
Sa-mi faca un benghi pe frunte, să nu mă mai atingă,
Nici un deochi sau farmec ori altceva ocult!

În zori ,să văd cum rândunica,
Îsi face cuib,innobilând cerdacul,
Agheazmă să îmi dea bunica
si -anafura ,…s-alunge dracul!

Să fug desculţ prin bătătura,
În pantaloni-mi scurţi,cu buzunar pătrat,
Şi să mă bată mama, cu o scurtătura,
Că umblu în cămeşă ca un despuiat.

Şi seara să ma duc la fete
Cu părul uns cu untdelemn de nucă,
Şi biata mamă să mă certe,
C-am fost golan,umblând dup-o fătuca.

***
şi alte nostalgii...
La cate-o nunta -n sat,sa ma mai duc
Sa vad daca mireasa-i alba si frumoasa;
Sa joc cu cate-o fata si-apoi s-o conduc
Sa vada carul mic, din dosul la o casa....

Sa-ncerc s-o pup si ea sa-mi dea o palma,
Iertare sa ii cer de-am indraznit prea mult...
Si dintr-o data ,sa devina calma
Voind ca ,musai, inima sa i-o ascult...

Si grija avand sa nu raceasca,
Ea fusta sa-si lungeasca,tragand-o-n sus,
Si deodata, carul mic sa creasca...
Si ce-o mai fi pe urma ,nu-i greu de presupus.

Si dupa toate cele,lesne de-nteles,
La banuieli sa intru,gandind ca o lichea:
Ori fata a facut-o dintr-un interes,
Ori mie imi este frica, sa nu ramana grea.

Si-n alta zi sa n-o mai cat,
Zicand ca-n fond ,n-a fost decat o aventura...
Doar n-oi fi prost sa-i fiu barbat
Si ..nici frumoasa nu era - sa-mi cada ochii-n gura.

De un baiat, ca mine de frumos
La nastere,nu orice mama are parte,
Caci un baiat ,de-i cade palaria jos,
O ia,o scutura si merge mai departe.

................................

Si sa ma simt din nou copil,
Ducandu-mi traiul economic,
Precum un pelvian ,pe langa-un crocodil,
Cu bunatati de ordin gastronomic:

O pana de scrumbie,cu ceapa si masline
Si paine neagra ,cu iz muncitoresc,
Un sip de secarica ,cu miere de albine
Si doua eugenii,ca bonus, sa primesc.

Un scrob de patru oua ,cu jumari,
Sa pot fugi in urma mingii,
Pana la pranz,sa simt in nari
Miros de lapte fiert in urma mamaligii.

Niste sarmale cu crupe ,invelite-n varza,
Fierte grijuliu intr-un oloi de lut,
Ca orice femeie ,ce-asteapta o barza,
De nu mananca una ,copilu-i ca pierdut.

Iar impotriva setei,sa scot din damigeana
Cu leica si furtunul ,direct intr-o garafa,
Vinul cel mai bun - sa-l pui pe rana,
Sa beau mai mult, sa-l simt putin in ceafa.

Si seara ,dupa baie ,cand n-ai ce sa mai faci
Sa-mi pregateasca mama ,un meniu usor
Sa nu ma doara burta-doar lapte cu tocmagi
Sau coltunasi cu branza,mancati incetisor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu